Vorbitori

Roxana Mihail
Sef serviciu Evaluari Nationale si Internationale - Centrul National de Evaluare si Examinare

Biografie:

 

Activitatile de cercetare educationala desfasurate in cadrul Institutului de Stiinte ale Educatiei din Bucuresti au insemnat perioada de formare in domeniul evaluarii educationale de proces si de sistem.

 

Doctoratul in stiintele educatiei a abordat evaluarea comprehensiunii in procesul de lectura, propunand instrumente de evaluare adecvate sistemului educational romanesc si tratand aspectele complexe, teoretice si practice, ale validarii tehnice si culturale ale instrumentelor la nivel national.

 

Incepand cu anul 1998 a coordonat componentele si activitatile, derulate la nivel national, ale administrarii in Romania a Programului OECD-PISA, pentru toate ciclurile de testare la care a participat tara noastra.

 

Are expertiza pentru invatamantul profesional si tehnic, pentru care a elaborat metodologii de certificare a competentelor profesionale si a implementat studii de monitorizare a impactului metodologiilor si a instrumentelor de evaluare a competentelor.  

 

A dezvoltat designul de cercetare educationala a Evaluarii Nationale la finalul clasei a IV-a, administrate pe esantion national reprezentativ pentru ciclurile de testare din perioada 1998-2013.

 

A coordonat activitati de proiectare si dezvoltare in cadrul proiectelor cu finantare POS-DRU ale institutiei.

 

Activitatile si responsabilitatile actuale vizeaza evaluarile nationale si cele internationale aflate in responsabilitatea institutiei. In lucrarile, studiile, interventiile publicate, cursurile de formare sustinute in cadrul grupurilor de lucru, al conferintelor, al workshopurilor, al proiectelor nationale si internationale la care a participat si in care se implica sustine cu fermitate si cu argumente teoretice si pragmatice  necesitatea dezvoltarii unei culturi a evaluarii educationale racordate la provocarile secolului XXI, guvernate de principii etice si profesionale asumate, in care tehnologia joaca rolul esential in masura in care este umanizata si lucreaza in scopul formarii si dezvoltarii individuale continue.