SP17: Bacalaureat: Bacalaureat transdisciplinar - proces si perspectiva; Analiza rezultatelor elevilor la Bacalaureat - istoric si actualitate; Bacalaureat transdisciplinar - proces si perspectiva; Importanta platformelor de e-learning si a bazelor de date in gestionarea examenelor nationale; Bacalaureat - poarta/cale de acces catre mediul universitar

 

Subteme principale:

1.    Examenul de bacalaureat in Europa - analiza comparativa;

2.    Analiza rezultatelor elevilor la Bacalaureat – istoric si actualitate;

3.    Bacalaureat transdisciplinar – proces si perspectiva;

4.    Importanta platformelor de e-learning si a  bazelor de date in gestionarea examenelor nationale;

5.    Bacalaureat – acces catre mediul universitar

 

Scurta prezentare a sesiunii paralele

Examenul national de bacalaureat reprezinta modalitatea de evaluare a competentelor absolventilor ciclului liceal, constituind ultima componenta evaluativa a acestui ansamblu care finalizeaza seria evaluarilor proprii invatamantului preuniversitar.

Evaluarea se realizeaza in conformitate cu principiile docimologice, prin raportare la standarde nationale de evaluare, cu obiectivitate, relevanta, fidelitate.

In cadrul examenului national de bacalaureat, evaluarea se realizeaza prin probe disciplinare si transdisciplinare, permitand cuantificarea tuturor componentelor structurale ale competentelor specifice filierelor, profilurilor si specializarilor.

Probele transdisciplinare specifice acestei evaluari reprezinta ansambluri de itemi pentru a caror rezolvare elevul este solicitat sa realizeze abordari integrate ale continuturilor studiate in diferite contexte curriculare si sa valorifice competentele cognitive si actionale dobandite.

 

Caracteristici ale probelor transdisciplinare:

- evidentiaza conexiunile dintre abordari, modele, concepte, strategii cognitive si noncognitive, limbaje de specialitate;

- contextualizeaza sarcinile de lucru, prin raportare la situatii din realitate;

- faciliteaza realizarea de transferuri cognitive si metacognitive intre achizitiile si competentele dobandite  in diferite contexte;

- promoveaza o viziune integratoare asupra problemelor abordate prin evidentierea puntilor de legatura dintre discipline si domenii de studiu.

 

Vorbitori:

Prof. univ. dr. Ovidiu Panisoara, Universitatea din Bucuresti

Prof. univ. dr. Dan Potolea, Universitatea din Bucuresti

Prof. univ. dr. Musata Bocos, Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca

Prof. univ. dr. Sorin Cristea, Universitatea din Bucuresti

Prof. univ. dr. Ion Negret-Dobridor, Universitatea din Bucuresti

Silviu Cristian Mirescu, Director, Centrul National de Evaluare si Examinare

Sorin Spineanu-Dobrota, Sef serviciu, Centrul National de Evaluare si Examinare

Marius Avram, Consilier principal, Centrul National de Evaluare si Examinare

Vasile Chis

 

Institutia responsabila: Centrul National de Evaluare si Examinare

Coordonatori sesiune: Silviu Cristian Mirescu, Ovidiu Panisoara

Moderator sesiune: Ovidiu Panisoara

Raportor sesiune: Simona Denes

Persoana de contact: Marius Avram, marius.avram@rocnee.eu

 

Pentru inregistrare, click aici.

Inscriere online Termen limita 12.06.2013, ora 12:00


Sesiunea de inregistrare s-a incheiat

» inscriere
Program Congresul Educatiei

Congresul Educatiei este organizat in perioada 14-15 iunie 2013, la Palatul National al Copiilor din Bucuresti.

» vezi programul
Evenimente asociate

» Festivalul International al Educatiei, Iasi, 14-23 iunie 2013



» Reuniunea lectorilor de limba romana - Misiunea Romaniei la Bruxelles